WZŁ-1 S.A. i SMAG podpisały umowę na dostawę mobilnych masztów antenowych

Wojskowe Zakłady Łączności Nr 1 S.A., dostawca mobilnych węzłów łączności (MCC1) oraz niemiecki producent SMAG podpisały umowę na dostawę mobilnych masztów antenowych.

Prezes Zarządu WZŁ Nr 1 S.A. oraz Dyrektor Zarządzający SMAG podpisali trzy umowy dotyczące:

  • Współpracy pomiędzy obydwiema spółkami. Zakres umowy dotyczy pozyskania niezbędnej technologii i produkcji mobilnych kratownicowych masztów antenowych przez WZŁ Nr 1 S.A. w Zegrzu;
  • Dostawy pakietów masztowych do systemu masztowego w ramach projektu Mobile Communication Center (MCC1);
  • Realizacji innych przyszłych wspólnych projektów zgodnie z potrzebami rynku krajowego, głównie wojskowego.

Są to istotne umowy, które w bliskiej przyszłości zapewnią osiągniecie nowych zdolności w zarządzaniu projektami oraz zdolności wytwórczych przez WZŁ Nr 1 S.A., jak również ich podwykonawców i dostawców. Umożliwią one spełnienie obecnych potrzeb SZ RP w kierunku wykorzystania IV paśma częstotliwości oraz zwiększenia przepływności w relacjach radiowych i radioliniowych na dużych odległościach.

Perspektywy są pozytywne - istnieje duże zapotrzebowanie na innowacyjne systemy masztów antenowych. Kolejne projekty są już w trakcie realizacji, a obie spółki spodziewają się kolejnych zamówień.

"Spółka WZŁ Nr 1 S.A. jest bardzo zadowolona z nawiązania współpracy z tak doświadczonym i elastycznym partnerem, gdyż dążymy do zróżnicowania naszego portfolio, a komponenty SMAG doskonale uzupełniają nasz system" - powiedział Roman Tętnik, Prezes Zarządu WZŁ Nr 1 S.A.

"Spółkę WZŁ Nr 1 S.A. znamy już od ponad 30 lat. Jako dostawca Ministerstwa Obrony Narodowej, zaklad od lat produkuje  i modyfikuje Mobilne Węzły Łączności Cyfrowej (RWŁ-C), a jest również znany jako dostawca rozwiązań łączności satelitarnej. Wspólnie opracujemy nowy i unikalny typ mobilnego systemu masztowego, zweryfikujemy także jego niezawodność. Maszt ten w optymalny sposób połączy oba systemy. Kompletny system będzie zainstalowany na pojeździe Jelcz 10x10, na 20 stopowej ramie kontenerowej i będzie łatwo przenośny w dowolne miejsce misji", powiedział Wolfgang Schnelle, Dyrektor Zarządzający SMAG.